Tworzenie stron internetowych od strony tekstowej

Tworzenie stron internetowych od strony tekstowej

Strony internetowe kojarzą się przede wszystkim z miejscem, gdzie znajdziemy dobre zdjęcia, wideo, atrakcyjne newsy. Na pewno strona graficzna jest bardzo ważna, bo jeśli coś nie będzie dobrze zaprezentowane to nikt nie zechce kliknąć na wiadomość.

Strony internetowe i wygodne menu

tworzenie stron internetowych Same zdjęcia bez tekstów jednak nie wystarczą. Dlatego też warto zadbać o treści tekstowe na portalu. Zabierając się na tworzenie stron internetowych trzeba przemyśleć koncepcję menu. Menu jest głównym punktem orientacyjnym na witrynie internetowej, więc należy poświęcić mu więcej uwagi. Przede wszystkim menu nie może być za długie. Nikomu nie będzie się chciało przeglądać dwudziestu kategorii w menu. Jeśli mamy wiele różnych kategorii na stronie to lepiej jest je podzielić na kategorie główne i podkategorie, pojawiające się na kliknięcie czy wysuwające się po najechaniu na nie myszką. Nazwa kategorii powinna być krótka i dobrze odzwierciedlać to co się znajduje w niej. Może to być np. Sport, a podkategorie to piłka nożna, siatkówka, koszykówka, skoki narciarskie i tak dalej. Jeśli strona internetowa dotyczy szycia to kategorie warto nazwać: sprzęt, wskazówki, wzory wykrojów, materiały, dzięki czemu każdy będzie wiedział gdzie znaleźć to czego poszukuje. Nazwy takie jak: o szyciu, projekty, czy maszyna mogą być mylące i niejednoznaczne.

tworzenie stron internetowych Przejdźmy teraz to opisów typu kontakt, o nas, czy historia firmy. Tam opisy powinny być zwięzłe i krótkie, aby przekazywać jednak jak najwięcej informacji. Takie opisy są obecne na wielu stronach i sklepach internetowych. Liczy się tam pokazanie firmy z jak najlepszej strony, więc warto powoływać się na wieloletnie doświadczenie, zdobyte nagrody, czy zadowolonych klientów. To zachęca do zapoznania się z informacjami na stronie uznanymi jako rzetelne, fachowe i sprawdzone. Przejdźmy teraz do samych newsów, tekstów blogowych, wiadomości o nowościach produktowych. Liczy się tam chwytliwy nagłówek, który zachęci nas do kliknięcia na taką wiadomość. Nie może być on zbyt długi i rozbudowany, liczy się prosty przekaz. Sam tekst powinien być dzielony na akapitu i ładnie formatowany co ułatwia czytanie i rozeznanie się w tekście. Warto w tekście umieścić na początku, czy tez przy nowym akapicie różne zdjęcia pasujące do tekstu, co go uatrakcyjni. Tekst musi być napisany poprawnie od strony językowej i stylistycznej.

Nie powinien być zbyt długi, bo czytelnikom nie będzie się go chciało w całości przejrzeć. Warto takie teksty umieszczać w stosownych kategoriach i dodawać tagi, dzięki czemu ułatwia się ich znalezienie przy pomocy wyszukiwarki.

Close Menu