Jeżeli ktoś jest dobrym marketingowcem to zdaje sobie sprawę z tego, że reklama nie ogranicza się tylko do przekazania potencjalnemu klientowi informacji o produkcie lub firmie. To bardzo żmudna i długotrwała praca nad budowaniem pozytywnego wizerunku marki.
Czekoladki i nowoczesna reklama
Czasami przed rozpoczęciem promocji warto odpowiedzieć sobie na kilka pytań. Bardzo przydatnymi są takie : co chce się sprzedać? Dlaczego akurat ten produkt jest warty uwagi? Do kogo ma trafić ta oferta? Po odpowiedzeniu sobie na te pytania dużo łatwiej będzie trafić do osób, które mogłyby być zainteresowane taką ofertą. Można wówczas zdecydować na przykład o tym czy chce się zastosować nowoczesne czy tradycyjne formy reklamy. Mają one zupełnie inny zasięg i przynoszą również zupełnie inne efekty. Zazwyczaj każda osoba, która zajmuje się marketingiem bardzo dobrze zna się na tradycyjnych formach reklamy, jednakże dla wielu osób nowoczesne formy są swego rodzaju tajemnicą. Warto w takim razie rozjaśnić nieco zagadnienia związane z takim rodzajem promocji. Przede wszystkim jedną z funkcji nowoczesnej reklamy jest dbanie o rzeczywistą relację z klientem i staranie się o to, by kojarzył firmę z samymi pozytywnymi aspektami. Można o to zadbać na bardzo różne sposoby. Przede wszystkim ważne jest to by zapewnić możliwość zbudowania pozytywnych skojarzeń. W tym celu warto, by firma zadbała o uczestnictwo w różnego typu eventach.
W takich miejscach można pojawić się w roli sponsora albo zwyczajnie proponować swoje usługi – musi się to jednak odbywać w możliwie nienachalny sposób. Przede wszystkim warto zadbać o różne prezenty, którymi można by obdarowywać potencjalnych klientów. Wiele osób decyduje się w tym przypadku na różne gadżety typu długopisy, teczki lub smycze do kluczy. Jednakże okazuje się, że jest produkt, który spotyka się z jeszcze większym entuzjazmem i aplauzem klientów. Są to czekoladki reklamowe. Osób, które nie lubią słodyczy jest bardzo mało. Natomiast wydaje się, że każdy jest gorącym fanem czekolady, pralinek, cukierków i tym podobnych łakoci. Otrzymanie takiego produktu za darmo budzi pozytywne emocje i skojarzenia z firmą. Klient, który został obdarowany ulubionym produktem na pewno znacznie przychylniej pomyśli o firmie, niż w momencie, gdyby otrzymał po raz dziesiąty oklepaną, nieoryginalną smycz do kluczy.
Taka reklama jest skuteczna właśnie dzięki temu, że wykorzystuje wiedzę o swoich klientach oraz proste, aczkolwiek bardzo skuteczne działania marketingowe. W ten sposób buduje się pozytywne skojarzenia w umyśle klienta, które potem przynoszą zaskakujące efekty.