Skuteczność wielkoformatowego druku reklamowego

Skuteczność wielkoformatowego druku reklamowego

Dzisiejszy rynek biznesowy jest niezwykle konkurencyjny, dlatego każda firma musi walczyć o wybicie się ponad innymi, aby pozyskać sensowną bazę klientów. Głównie korzysta się z różnego rodzaju zabiegów reklamowych, które wykorzystuje się do zachęcenia klienta do produktów oferowanych przez daną firmę.

Druk wielkoformatowy to dobra reklama

druk wielkoformatowyNiezwykle popularnym i bardzo starym sposobem na reklamowanie się są wszelkiego rodzaju rozwieszane po mieście reklamy. Jest to sposób bardzo tradycyjny, jednak nie traci on ani na skuteczności, ani na popularności. Reklama taka sięga do niezwykle szerokiego grona odbiorców, a jest nieporównywalnie tańsza od reklamy telewizyjnej, która praktycznie tylko ona przebija ją swoim zasięgiem. Przykładowo taki reklamowy druk wielkoformatowy w Warszawie może dziennie trafić nawet do paruset tysięcy osób, co jest wynikiem bardzo dobrym. A co lepsze, te paręset tysięcy osób może go zobaczyć kilkukrotnie w ciągu jednego dnia. Taka reklama zapisuje się podświadomie w głowie oglądającego i gdy przychodzi moment, gdy chce on zakupić jakiś przedmiot, mózg stwarza automatyczne skojarzenie, że dany przedmiot kojarzy nam się lepiej, niż inny. Właśnie ze względu, że go gdzieś wcześniej widzieliśmy, czy ze ktoś nam go polecił. Jednak statystycznie, reklamy wykonane z wysokiej jakości materiałów z lepszą grafiką, skuteczniej wpływają na konsumentów, niż reklamy jakości niskiej.

druk wielkoformatowyTe drugie bardzo często szybko tracą kolory, ścierają się i blakną. Tak wyglądająca reklama potrafi bardziej odrzucić potencjalnego klienta. Dlatego też ważne jest skupianie się na tych o wysokiej jakości, aby w głowach ludzi budowały się kojarzenia pozytywne, nie negatywne. Na dobrą jakość wykonania składa się bardzo dużo czynników. Zaczynając od odpowiedniego, profesjonalnego projektu. Doświadczony grafik wie dokładnie jakich kolorów nie używać, oraz jakich kształtów i symboli unikać. Druk nie oddaje w stu procentach tego, co widzimy na ekranie monitora, dlatego też projektować trzeba z uwzględnieniem tego czynnika. Kolejnym, bardzo ważnym elementem jest jakość użytego tuszu do wydrukowania takiej reklamy. Nie zawsze używa się tradycyjnej metody drukarskiej. Często korzysta się z offsetu, czy nawet lasera. Jednak bardzo często jest to dalej właśnie tradycyjny tusz.

Te wysokiej jakości są odporne na czynniki atmosferyczne i z czasem nie tracą nasycenia kolorem. Te tańsze z kolei mogą wyblaknąć niezwykle szybko, co daje okropny efekt. Sam materiał na którym się drukuje nie jest aż tak ważny, jego jakość bardziej oddziałuje na wytrzymałość samego produktu, niż na kolory. Jednak materiał bardzo niskiej jakości słabo przyjmuje do siebie kolor i szybko go traci.

Close Menu