PR – kamień węgielny dla marketingu

PR – kamień węgielny dla marketingu

Public relations – PR – to szerokie i dość niejednoznaczne pojęcie, związane z tworzeniem wizerunku firmy, rozpoznawalności marki, szeroko rozumianej długofalowej polityki firmy oraz jej kontaktów i komunikacji z pracownikami, lokalną społecznością i administracją oraz z inwestorami.

public relations

Działalnością PR rzadko zajmują się same firmy, ponieważ nierzadko brakuje im pracowników, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje i doświadczenie. Dla wielu znacznie lepszym rozwiązaniem jest agencja PR, która zajmie się długofalową strategią rozwoju i promowania firmy. Wiedza i doświadczenie jej pracowników są nie do przecenienia. Nie tylko potrafią dobrać odpowiednie środki, aby pozwolić firmie się wybić, ale również pomagają jej utrzymać tę z trudem zdobytą pozycję. Istotne jest także spojrzenie z boku na kwestie związane z działalnością firmy, które pozwala patrzeć na nią mniej emocjonalnie, a bardziej rozsądnie, co pomaga w podejmowaniu trudnych decyzji. Poprzez swoją pracę agencje PR odciążają właścicieli firm i pozwalają im skupić się na pracy.

Public relations to działania rozłożone na długi okres czasu, przez to trudne do realnego ocenienia ich skuteczności. Stanowią podstawę do bieżącej promocji firmy, jej towarów i usług, jaką jest marketing. Działania marketingowe – konkursy, promocje, dopasowywanie produktów do życzeń klientów – posiadają szybko widoczne efekty i przekładają się bezpośrednio na wzrost sprzedaży.

Obie te dziedziny powinny zostać odpowiednio zrównoważone, gdyż nie można zajmować się tylko jedną, lekceważąc przy tym drugą, która również ma istotne znaczenie dla działania firmy.

marketing

Close Menu