Jakie są rodzaje wizytówek?

Jakie są rodzaje wizytówek?

We współczesnym biznesie wizytówka jest standardem i powinien ją mieć absolutnie każdy. Dzięki temu małemu kawałkowi kartonika mamy szansę zaprezentować swoją firmę. Gadżet ten to potencjał marketingowy, który został zauważony już bardzo dawno temu. W tych czasach wizytówka to szansa na pozyskanie nowego klienta. Możemy wyróżnić ich parę rodzai.

Jakie więc mamy do dyspozycji?

wizytówkiMożna wyróżnić trzy podstawowe rodzaje wizytówek: prywatne, służbowe oraz reklamowe. Pierwsze z nich, czyli tak zwane osobiste powinny skupiać się przede wszystkim na prezentacji osoby. Kolorystyka i grafika powinny odzwierciedlać te stosowane na wizytówkach firmowych, jednak dane kontaktowe najlepiej jeśli będą prowadziły bezpośrednio do właściciela. Nie powinno w niej zabraknąć bezpośredniego numeru telefonu, najczęściej jest to komórkowy. Dobrze wygląda ona gdy jest na niej wprowadzony również adres email posiadacza takiej wizytówki. Obecnie, w dobie dużej popularności mediów społecznościowych, można umieścić na niej również strony internetowe na których posiadamy swoje konta. Natomiast służbowe tanie wizytówki w krakowie i innych miastach to częsty element branżowych targów, konferencji czy spotkań z klientami. Budują one nasz wizerunek profesjonalistów, z którymi warto nawiązywać kontakty, co może zaowocować zbudowaniem trwałych relacji zawodowych.

wizytówkiBez względu na to, czy preferujemy wizytówki o wyglądzie klasycznym, czy bardziej oryginalnym, warto skupić się na ich treści i na tym, aby była ona czytelna dla odbiorcy. Każda z nich powinna zawierać: imię i nazwisko właściciela, jego stanowisko służbowe, dane kontaktowe, nazwę reprezentowanego przedsiębiorstwa i logo. Z kolei wizytówki reklamowe to nic innego jak te opisujące dany sklep, salon fryzjerki, kosmetyczny, hotel czy wiele innych zakładów tego typu. Najczęściej można je po prostu sobie wziąć przy okazji pobytu np. w recepcji. Zawierają one firmowe logo i nazwę, a także numer telefonu czy adres email. Nie różnią się jakoś bardzo od tych służbowych. Każda z nich jednak powinna być wykonana pod siebie i swój własny indywidualny wzór. Najczęściej to zadanie zleca się wyspecjalizowanym grafiką.

Wymienianie się wizytówkami to częsty element służbowych mitingów, konferencji, branżowych targów czy spotkań z potencjalnymi klientami. Dzięki posiadaniu jej mamy okazję zrobić dobre wrażenie na biznesowych partnerach, kontrahentach czy kupcach którzy są zainteresowani naszymi produktami. W tych czasach ma je praktycznie każdy, który kieruje jakąś usługę. Warto się w nie zaopatrzyć już na początku rozwoju firmy.