Filmy korporacyjne – charakterystyka

Korporacje to wielkie, nierzadko międzynarodowe firmy, zatrudniające tysiące pracowników. Zajmują się one wieloma dziedzinami gospodarki, od branży reklamowej, po przemysłową i wydobywczą. Korporacje często mają złą prasę, ze względu na specyficzną kulturę pracy, często nadgodziny i używanie fachowego języka. Dlatego też te firmy najczęściej się reklamują, żeby zatrzeć złą opinię.

Filmy korporacyjne – dlaczego warto?

filmy korporacyjneFilmy korporacyjne w końcu nie bez przyczyny mają taką nazwę. Warto jest zastanowić się nad tym, jak wyglądają takie filmy. Z pewnością większość z nich jest kręcona w budynku korporacji. Wielkie wieżowce ze stali i szkła, nowoczesne wnętrza, modne meble stanowią dobre tło dla pokazania profesjonalizmu i fachowości korporacji. Nie trzeba wtedy dbać o scenografię, czy szukanie odpowiedniego wnętrza gdzie indziej. Pozwala to zaoszczędzić czas i pieniądze firmowe. W filmie korporacyjnym nie może zabraknąć wypowiedzi pracowników. Najczęściej występuje tam kadra kierownicza, w tym sam szef korporacji, jednak coraz częściej pokazuje się także szeregowych pracowników, szczególnie podczas narady czy pracy grupowej. To pokazuje, ze firma dba nie tylko o szefów, ale o każdego kto w niej pracuje.

filmy korporacyjneFilm korporacyjny często pokazuje pracę w trakcie, na przykład budowa wieżowca, proces technologiczny powstawania programu, taśma produkcyjna kosmetyki, czy przedstawianie pomysłów na spotkaniu. To ładne obrazki idealnie nadające się do reklamy, a przy tym wypadają one naturalnie, nie trzeba przygotowywać scenariuszy czy specjalnie uruchamiać sprzętu. Wystarczy wejść z kamerą do odpowiedniego miejsca i gotowe, pracownicy mogą trochę improwizować. Scenariusz filmy korporacyjnego jest zazwyczaj podobny. Musi się w nim znaleźć krótki opis firmy, to kiedy powstała, gdzie została założona, czym się zajmuje. Potem przechodzi się do pokazania sukcesów firmy, podaje się liczby i statystyki odnośnie wykonanych zleceń, czy zadowolonych klientów. Ale filmy korporacyjne, to nie wszystko. Warto pokazać również flagowe produkty korporacyjne, czy zadowolonych klientów. Można zaprosić kontrahentów do wzięcia udziału w reklamie, dzięki czemu zyska ona na wiarygodności. Film korporacyjny może mieć szerokie zastosowanie, nie tylko jako reklama telewizyjna czy internetowa.

Może to być część procesu rekrutacyjnego, prezentacji firmy na targach wystawienniczych, pakietu informacyjnego dla potencjalnych kontrahentów, czy film odtwarzany na szkoleniach nowych pracowników. Z pewnością pieniądze wydane na wykonanie dobrego filmu korporacyjnego się zwrócą w przyszłości.